hidayah…

BAB 26.

“kakak awak dengan suami dia tinggal dekat Penang lah?” soal Syafinaz.

“haah, Syawal memang kerja dekat Penang. So, kakak berulanglah dari rumah sewa diorang ke USM.”

“Armanda habis sama dengan kita ke?”

“yup.” Jawab Armani sambil menyiapkan tutorialnya. Sudah seminggu perkahwinan kakaknya berlalu.

“awak dah berpunya?”

Armani memandang Syafinaz. “dah keluar dah soalan skema dia. Kenapa?”

“ada orang bertanyakan tentang awak.”

Pecah ketawa Armani. “heh, macam mak cik – mak cik.”

“eh, macam ni lah cara yang betul dalam Islam melalui perantaraan.”

Ketawa lagi. “kelakar sangat.”

“eh, saya serious ni.” muka Syafinaz sudah berubah.

Armani diam. “yela-yela. I’m serious. Siapa?”

“Am.”

“apa yang Am? Kata nama Am? Haa?” Armani sambung ketawa.

“ish, serious lah sikit Armani.”

“yela.. saya tak nak tahu lah dia siapa.”

“buat lah solat istikharah.”

“good idea! Nanti saya buat. Suruh lah kata nama Am tu tunggu ya.” Armani ketawa lagi.

“Armani serious!”

“okay..”

BAB 27.

Armani sudah resah gelisah. Tidak menentu hidupnya. Syafinaz yang dari tadi memandang membuat keputusan untuk menegur.

“awak kenapa?”

“saya dah buat solat istikharah.”

Berseri muka Syafinaz. “so?”

“awak… awak tahu kan dulu saya pernah bersama dengan Hamsyar. Semakin saya cuba lupakan dia semakin saya ingat.”

“solat istikharah? Apa awak rasa?”

“saya nak terima kata namaa Am tu..”

“betul ni?”

“betul. But I need to talk with him through Skype?”

“kenapa Skype?”

“saya nak tengok dia buta IT ke tak?” kemudian Armani senyum.

Geram sahaja Syafinaz. “nanti saya cakap”

____________________________________________________

SATH : Assalammmualaikum.

Arma_Hams : waalaikumsalam.

SATH : terus pada point kita ya?

Arma_Hams : okay. Kenapa awak nak kahwin dengan saya.?

SATH : after we get married I will tell you.

Armani rasa nak ketuk sahaja kata nama Am itu.

Arma_Hams : berapa peratus awak yakin nak kahwin dengan saya?

SATH : infinity %

Huh,

Arma_Hams : saya tak baik sangat.

SATH : saya pun, kia boleh sama-sama jadi baik.

Arma_Hams : saya tak reti masak!

SATH : don’t worry tu hobi saya.

Arma_Hams : saya selalu bangun lewat !

SATH : saya selalu bangun awal.

Armani geram dengan jawapan yang SATH berikan. Kalau boleh dia nak si SATH ni reject dia.

Arma_Hams : saya suka gelak kuat-kuat tak ingat dunia.

SATH : ohh..

Armani dah senyum. Mesti lepas ni dia reject.

Arma_Hams : kenapa ohh je?

SATH : tak kisah awak nk gelak kuat-kuat mana pun. Small matter.

Arma_Hams : saya suka merajuk!

SATH : its ok. Sy selalu pujuk adik saya.

Arma_Hams : oklah, nanti jumpa family saya. Bye! Salam.

Armani geram. Kalau dah jodoh nak buat macam mana.

Dia menangis lagi.

Rindu pada Hamsyar.

3 thoughts on “hidayah…

Leave a Reply

